Overslaan en naar de inhoud gaan

ISO 10004:2018 - Meten van klantentevredenheid - Masterclass

Zoek op de website naar webpagina’s, nieuwsberichten, opleidingen en events.

Tevreden klanten zijn een belangrijke sleutel tot succes op de lange termijn. Steeds meer bedrijven en organisaties beschouwen klantgerichtheid dan ook als een strategische topprioriteit. Door ISO 9001 – de bekende norm voor kwaliteitsmanagementsystemen – in de praktijk uit te rollen, kunnen deze ondernemingen aantonen dat hun diensten en producten aan alle eisen voldoen: een stevig fundament voor een hoge klanttevredenheid.

Ter aanvulling op ISO 9001 verscheen op 16 juli 2018 een update van de ISO 10001-normenreeks. ISO 10001 tot en met ISO 10004 bundelen een reeks praktische richtlijnen, die bedrijven helpen om nog klantgerichter te werken – met als ultieme doelstelling: gelukkigere en trouwere klanten.

Waarom deelnemen?

Hoe zet je ISO 10004 in de praktijk om je klanttevredenheid op een efficiënte manier te monitoren, te meten en naar nieuwe hoogtes te tillen? Tijdens een diepgravende masterclass helpt het NBN je op weg.

Wie kan deelnemen?

Deze informatiesessie is in het bijzonder relevant voor kwaliteitsfunctionarissen en medewerkers die betrokken zijn bij dienstverlening, klachtenbeheer, accountmanagement enzovoort binnen hun bedrijf of organisatie. Zowel ISO 9001-gecertificeerde als niet-gecertificeerde ondernemingen die klantgerichtheid centraal plaatsen, kunnen deelnemen.

Wat staat er op het programma?

De masterclass loodst je door de fases van een doeltreffend klanttevredenheidsonderzoek: van voorbereiding over uitvoering tot analyse en communicatie. Daarnaast komen onder meer deze thema’s en vragen aan bod:

  • Hoe voer ik een klanttevredenheidsonderzoek praktisch uit? Denk daarbij aan uitdagingen en struikelblokken zoals het identificeren van klantverwachtingen, het verzamelen en analyseren van relevante data, en het verspreiden van de resultaten.
  • Hoe bepaal ik de doelgroep van mijn klanttevredenheidstudie en hoe stel ik mijn vragenlijst op punt?
  • Welke best practices zijn er om een enquête uit te voeren?
  • Hoe analyseer en interpreteer ik de resultaten op een correcte manier?

Maak kennis met de lesgever

De masterclass staat onder leiding van Jean-Pierre Thomassen, directeur van customerdelight.nu. Jean-Pierre spitst zich al jaren toe op thema’s zoals klantgerichtheid en klanttevredenheid. Ook ondersteunde hij al tal van bedrijven en organisaties met diensten zoals projectbeheer, advies, opleidingen en onderzoek. Jean-Pierre heeft bovendien maar liefst 13 boeken – waaronder ‘Customer Delight’ en ‘Excelleren in klantgerichtheid’ – en ruim 40 inzichtrijke artikels op zijn palmares. Meer info op: www.customerdelight.nu.

De voordelen

Als kers op de taart ontvang je een kopie van de nieuwe norm ISO 10004:2018, je krijgt ook interessant leesvoer mee naar huis.

Bedrijfsinterne opleidingen

Hier vormen jouw wensen het uitgangspunt. Via een intakegesprek stemmen we het doel en de inhoud van de sessie af op jouw behoeften. Bedrijfsinterne opleidingen bieden je een aantal specifieke voordelen:

  • De opleiding is een antwoord op de specifieke behoeften van jouw bedrijf. Medewerkers kunnen sneller de nieuwe kennis toepassen na de opleiding.
  • Hogere betrokkenheid van medewerkers door de oefeningen en praktijkvoorbeelden uit jouw bedrijf of sector.
  • Lagere kosten per deelnemer dan bij individuele opleidingen.
  • Meer flexibiliteit voor jouw bedrijf bij de keuze van locatie, tijdstip, taal van de opleiding (Nederlands, Frans of Engels).
Contacteer ons per e-mail met jouw specifieke vraag en wij nemen spoedig contact op.

NBN Academy

De NBN Academy helpt organisaties bij het begrijpen en toepassen van normen. De NBN Academy is een onderdeel van het NBN (Bureau voor Normalisatie) en organiseert zowel open als bedrijfsinterne opleidingen rond managementnormen. Het NBN is in België het unieke aanspreekpunt voor wie normen wil ontwikkelen, kopen of opleiding wil volgen rond de toepassing van managementnormen.

Algemene voorwaarden

Bekijk hier de NBN Academy Algemene Voorwaarden.