ISO 18295 Event – Ontdek de meerwaarde van het certificeren van “Customer Care”

Klanttevredenheid is de heilige graal van elk contactcenter of customer care center. Zo zijn er diverse kwaliteitsmodellen gangbaar in de sector. Niettemin is er nog werk aan de winkel: volgens een recente peiling van ISO, de Internationale Organisatie voor Standaardisatie, scoren customer care centers gemiddeld maar matig op klanttevredenheid. Om daar verandering in te brengen, is er sinds juli 2017 een nieuwe internationale norm voor de contactcenterindustrie: ISO 18295.

De nieuwe norm is tweeledig. ISO 18295-1 brengt de vereisten in kaart voor een goed geolied customer care center. ISO 18295-2 is bedoeld voor organisaties die de diensten van een callcenter gebruiken en bepaalt waaraan zij moeten voldoen om de verwachtingen van hun eigen klanten in te lossen. Om je op weg te helpen met ISO 18295, organiseert het NBN een uitgebreide infosessie op donderdagnamiddag 25 januari 2018 in Gent.

Programma

Tijdens het event ‘De meerwaarde van certificeren van Customer Care’ ontdek je hoe je de implementatie van en/of certificering volgens ISO 18295 praktisch aanpakt, welke voordelen dat oplevert en hoe kwaliteitsmodellen bijdragen aan customer care. Zo helpt de norm niet alleen om de dienstverlening en klantentevredenheid op te krikken, ook het engagement van de medewerkers, het organisatorische beheer en het operationele kostenplaatje van een contactcenter hebben er baat bij.

Daarnaast komen verschillende specialisten aan het woord over:

  • de krijtlijnen van de nieuwe norm ISO 18295 (Geeske te Gussinklo, directeur Klanten Service Federatie Nederland);
  • andere beschikbare kwaliteitsmodellen voor customer care (Hans Cleemput, directeur Federatie Contactcentres.be)
  • de meerwaarde van certificering volgens ISO 18295 als een kader voor conformiteit met best practices
  • een business case die inzoomt op hoe je ISO 18295  praktisch uitrolt en wat de concrete impact ervan is op je customer care (Björn Martin, Quality Manager, N-Allo).

De sessie eindigt met een interactieve paneldiscussie. Nadien kan je napraten en netwerken met je sectorgenoten tijdens een afsluitende netwerkdrink.

Voor wie?

Deze learningsessie richt zich onder andere tot:

  • customer care centers en managers die verantwoordelijk zijn voor de efficiënte werking binnen een customer care center;
  • (interne) auditoren en kwaliteitsmanagers in callcenters;
  • professionals en organisaties voor training, advies en consulting in klanttevredenheid;
  • ondernemers die van plan zijn om ISO 18295 te implementeren of zich volgens de norm willen laten certificeren.

Praktisch

  • Wanneer: donderdag 25 januari 2018, van 13.30 tot 17 uur (gevolgd door een netwerkdrink)
  • Waar: Meeting Center Gent, Holiday Inn Express UZ
  • Adres: Akkerhage 2, 9000 Gent
  • Prijs: 250 euro, inclusief de nieuwe ISO 18295-2 norm

Inschrijven

De plaatsen zijn beperkt, dus snel inschrijven is de boodschap. Dat kan tot 18 januari 2018. Schrijf je in voor de sessie ‘De meerwaarde van certificeren van Customer Care’.

Bedrijfsinterne opleidingen

Hier vormen jouw wensen het uitgangspunt. Via een intakegesprek stemmen we het doel en de inhoud van de sessie af op jouw behoeften. Bedrijfsinterne opleidingen bieden je een aantal specifieke voordelen:

  • De opleiding is een antwoord op de specifieke behoeften van jouw bedrijf. Medewerkers kunnen sneller de nieuwe kennis toepassen na de opleiding.
  • Hogere betrokkenheid van medewerkers door de oefeningen en praktijkvoorbeelden uit jouw bedrijf of sector.
  • Lagere kosten per deelnemer dan bij individuele opleidingen.
  • Meer flexibiliteit voor jouw bedrijf bij de keuze van locatie, tijdstip, taal van de opleiding (Nederlands, Frans of Engels).
Contacteer ons per e-mail met jouw specifieke vraag en wij nemen spoedig contact op.

NBN Academy

De NBN Academy helpt organisaties bij het begrijpen en toepassen van normen. De NBN Academy is een onderdeel van het NBN (Bureau voor Normalisatie) en organiseert zowel open als bedrijfsinterne opleidingen rond managementnormen. Het NBN is in België het unieke aanspreekpunt voor wie normen wil ontwikkelen, kopen of opleiding wil volgen rond de toepassing van managementnormen.

Algemene voorwaarden

Bekijk hier de NBN Academy Algemene Voorwaarden.