ISO 9001 - Kwaliteitsmanagement

ISO 9001 is de nummer 1 norm voor kwaliteitsmanagement, wereldwijd. Leer deze norm beter kennen en ontdek wat de voordelen zijn.
kwaliteit

Kies voor kwaliteit, kies voor ISO 9001

ISO 9001 is dé internationale norm voor kwaliteitsmanagement. Deze managementnorm is meteen ook het paradepaardje van de normalisatiewereld. De kwaliteitsnorm verzamelt alle best practices rond transparantie, betrouwbaarheid en kwaliteit voor jouw organisatie. Kies je voor ISO 9001, dan kies je als bedrijf voor een hoogwaardige service. Mét oog voor de noden en de tevredenheid van de klant. Nu en in de toekomst.

Zo werkt het: plan, voer uit, controleer, stel bij

ISO 9001 is ontworpen om het kwaliteitsbewustzijn van je organisatie te verhogen. En dat via een cyclus van vier stappen: plannen, uitvoeren, controleren en bijstellen. Zo zorg je voor een continue kwaliteitsverbetering binnen je bedrijf.

En je zal zien … je bedrijf groeit!

ISO 9001 kent trouwens nog meer voordelen. We zetten ze alle negen op een rij:

Icoon euro signs in a chart
Hogere omzet: Je speelt voordurend in op de behoeften van je klanten en verhoogt hun tevredenheid. Zo zet je ze op de eerste plaats. Gevolg: je zorgt voor klantenbinding, trekt nieuwe klanten aan en verhoogt je omzet.
icoon papier met een label
Aantoonbare kwaliteit: met het kwaliteitsmanagementsysteem van ISO 9001 toon je je klanten en andere belanghebbenden dat je betrouwbare producten of diensten levert.
Icoon twee euro munten
Lagere kosten: dankzij de vierstappencyclus verminder je de kans op fouten. Je organisatie werkt ook efficiënter, waardoor je er minder tijd en middelen in hoeft te investeren.
Icoon pijl die drie richtingen uit wijst
Grotere flexibiliteit: je focust sterk op risico's en kansen. Zo speel je optimaal in op veranderingen in de markt en je organisatie. Dankzij dit sterke aanpassingsvermogen blijf je de concurrentie een stapje voor.
Icoon globe
Nieuwe markten: is je organisatie internationaal actief? Dan is ISO 9001 een belangrijk hulpmiddel om nieuwe klanten binnen te halen.
Like icoon voor klantentevredenheid
Meer klantentevredenheid: je zegt niet alleen dat je klantgericht werkt, maar je doet het ook. Door tegemoet te komen aan hun verwachtingen en behoeften, of ze zelfs te overstijgen.
Icoon Vergrootglas voor papier
Beter overzicht: je evalueert je volledige organisatie. Zo krijg je een sterke basis voor je bedrijfsdoelstellingen en ontdek je nieuwe kansen.
Icoon office building
Op maat van elke organisatie: je kan ISO 9001 gebruiken voor elk type organisatie: klein of groot, privé of publiek, ngo, hogeschool, ziekenhuis ...
Icoon twee personen
Sterk engagement: je betrekt je eigen medewerkers actief bij het kwaliteitsmanagementsysteem. Zo krijgen ze meer verantwoordelijkheid en vertrouwen. Dat leidt tot een hogere productiviteit en meer tevredenheid op de werkvloer.

Klantentevredenheid to the next level

De meest succesvolle organisaties excelleren in klantgerichtheid. Werk dus actief aan het behagen van je klanten!

ISO 9001 voorziet een aantal basiseisen voor klantentevredenheid. De belangrijkste: het klantgericht werken en het monitoren ervan. Want een tevreden klant is de basisvoorwaarde voor het succes van jouw organisatie.

Ga voor een ISO 9001-certificaat

Heb je het internationale kwaliteitsmanagementsysteem succesvol ingevoerd in jouw bedrijf? Dat verdient een certificaat! Hoe je dat behaalt, ontdek je op onze certificatie-pagina.

Een voorbereid bedrijf is er twee waard. Bereid je dus goed voor op de certificatie met onze opleidingen.

“Bij Sioen Coating – onze grootste afdeling – lanceerden we het ISO 9001-kwaliteitsmanagementsysteem op vraag van onze klanten. Intussen werd het ook een echt managementinstrument. Als toekomstgericht bedrijf denken we actief na over interne en externe risico’s, spelen we onze sterktes goed uit en pakken we onze zwaktes doelgericht aan. ISO 9001 zet daarbij de lijnen uit. De norm is door de jaren heen uitgegroeid tot een wereldwijde referentie voor bedrijven die willen excelleren, net als Sioen.”

van Guy Rigolle,
Quality Manager Coating Division bij textielgigant Sioen

{{herziening-iso-9001="/external-assets/highlights"}}

Aan de slag met ISO 9001

Vind hier de normen die je zoekt en ga meteen aan de slag!

Vind hier je norm

Wil je weten hoe je ISO 9001 implementeert? Volg dan zeker de online basisopleiding of de Master Track. De online basisopleiding bestaat uit een interactief leerplatform over ISO 9001. Zo leer je snel de basis over kwaliteitsmanagement, klantentevredenheid en de internationale norm aan de hand van theorie, voorbeelden, video’s en oefeningen.  

Je expertise over kwaliteitsmanagement vergroten? Volg dan onze Master Track. Deze opleiding bestaat uit vier delen: een introductie in ISO 9001, twee klassikale lessen en een eindproef met presentatie.

Bekijk onze opleidingen

Interessante evenementen & opleidingen

Bekijk de volledige kalender
Arrow pointing right
Quality management

E-learning ISO 9001 - Engelstalig

Doorlopend
location pin icon
Online
Language icon
Engels
Als je de basis van ISO 9001 onder de knie wil krijgen, is dit de perfecte opleiding voor jou.
Lees verder
Arrow pointing right
Qualitymanagement

Master Track ISO 9001 - Franstalig

12/09/2024 - 15/10/2024
location pin icon
Brussel
Language icon
Frans
Volg de Master Track ISO 9001 en word specialist in deze internationale kwaliteitsnorm.
Lees verder
Arrow pointing right

Relevante artikels

Bekijk alle artikels
Arrow pointing right