Klokkenluidersbeleid

NBN heeft een klokkenluidersbeleid opgezet. Dit beleid zorgt ervoor dat iedereen die inbreuken wil melden, dit op een veilige en vertrouwelijke manier kan doen.

Medewerkers en externe partijen kunnen op een vertrouwelijke wijze inbreuken op interne beleidslijnen en procedures, wetten en reglementeringen melden. Dit beleid beschrijft hoe meldingen kunnen worden ingediend, en door wie deze vervolgens behandeld worden.

Het klokkenluidersbeleid is opgesteld conform de Belgische wet van 8 december 2022, betreffende meldingskanalen en de bescherming van klokkenluiders van integriteitsschendingen binnen federale overheidsdiensten.

Melding indienen

Om je melding correct te evalueren en onderzoeken, vragen wij je om dit formulier in te vullen en door te sturen naar de onafhankelijke klachtenbeheerder: advocatenkantoor CMS De Backer. Zij staan in voor verdere opvolging van je melding. Je melding indienen kan op volgende wijze:

Via e-mail

nbn.reportingchannel@cms-db.com

Per post

CMS De Backer
Terhulpensesteenweg 178
1170 Brussel

Anonimiteit

Indien je je identiteit niet kenbaar wenst te maken, laat in het formulier je persoonsgegevens leeg of neem telefonisch contact op met advocatenkantoor CMS De Backer via +32 2 743 69 01.

Download het meldingsformulier

Lees hier het volledige klokkenluidersbeleid.