ISO 9001 is een internationale norm voor kwaliteitsmanagement. Het biedt een raamwerk voor organisaties om processen te implementeren die ervoor zorgen dat producten en diensten voldoen aan de eisen van klanten en relevante regelgeving. De norm ISO 9001 is ontworpen om kwaliteitsbewustzijn van je organisatie te verhogen via een cyclus van vier stappen: plannen, uitvoeren, controleren en bijstellen. Zo zorg je voor een continue kwaliteitsverbetering.
Wil je de correcte implementatie van norm ISO 9001 laten vaststellen door een onafhankelijke instelling? Dat heet certificatie. Het is een schriftelijk bewijs dat je aan alle vereisten van de norm ISO 9001 voldoet.
Opgelet! Hoewel ISO en NBN de ontwikkeling van deze normen faciliteren, zijn deze organisaties niet betrokken bij de certificatie ervan.
Wil je meer informatie over certificatie, welke instellingen er certificeren en hoe je je organisatie klaarstoomt voor certificatie? Lees er meer over op onze pagina certificatie of in onze gratis whitepaper over certificatie.
In de normcommissie Kwaliteitsmanagement werken verschillende organisaties en instellingen samen om afspraken te maken over uiteenlopende aspecten van kwaliteitsmanagement. Wil je weten hoe jij of jouw organisatie kan deelnemen aan deze commissie? Ontdek hoe jij en je organisatie de volgende versie van ISO 9001, dé norm voor kwaliteitsmanagement, wereldwijd, mee vorm kan geven.
Lees meer over de normcommissie Kwaliteitsmanagement